Scroller's Quote

"its ME... and only ME... coz the rest is HISTORY..." -peace-

Selasa, 29 Julai 2008

Ezam "Teringin @ Mengidam" Tanding Lawan Anwar...


Saya rasa saya mempunyai pendapat yang berbeza dalam tajuk ini...

Berkenaan Ezam, kenapa dia 'teringin' sangat agaknya melawan Anwar dalam pilihanraya kecil tu? Adakah beliau mempunyai senjata AMPUH yang akan sekaligus mematikan karier politik Anwar sekiranya dapat mengalahkan Anwar di kerusi tersebut...

Harus diingat bahawa Ezam juga tak sebodoh UMNO. Apa agaknya yang akan berlaku sekiranya Ezam berjaya mengalahkan Anwar? Apa akan jadi pada kredibiliti Anwar dan Pakatan Rakyat? Adakah sekali lagi SPR akan dilemparkan macam-macam tuduhan? Tak telus, penipu dan sebagainya?

Pandangan peribadi saya, Ezam menawarkan diri tentunya kerana beliau yakin akan berjaya. Keadaan ini boleh dilihat pada tingkah Anwar akhir-akhir ini yang pada saya agak pelik.

Cuba bayangkan kalau Anwar dicabar oleh AAB, atau Najib, atau Hamid Albar, atau Mahathir, atau mana2 pemimpin UMNO yang lain, pada saya, sd tentunya Anwar akan membalas cabaran itu secara terbuka lagi. Cabaran sebagai jawapan kepada cabaran. Namun, apa yang berlaku, Anwar dilihat seperti senyap dan sunyi selepas Ezam dengan beraninya meluahkan cabaran tersebut...

Rasa macam ada 'sesuatu' kekuatan yang dipunyai Ezam dan Anwar sedar mengenainya...

Percaya atau tidak wahai para pembaca yang budiman, andai benar bagai dikata (oleh saya di atas), pastinya selepas ini kita akan menyaksikan usaha2 khasnya drpd AMK untuk memastikan Ezam tidak diletakkan melawan Anwar...which is, already happen now...

p/s:Saya yakin dan percaya bahawa Ezam betul-betul dah hilang kepercayaan dan benci Anwar!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ezam mcm byk tau klemahan anwar...dats y DR.M choose him 4 the 'liwat' scandal dooloooo..teka je...;)

Tanpa Nama berkata...

perkembangan yang bagus.. mungkin akan menjurus kepada keputusan yang menarik.. semoga berjaya kepada mereka berdua..

Meniti Titian Usang

MY LATEST ARTICLE !!!

Puncakmaya * The House of Balance Living

Terkini Dari Sidang Parlimen MAYA

Itu Ini Begitu Begini Nur Aflah

Macam-Macam Isham Tukar Tiub

Dari Seorang Tukang Tarik Beca

Ceritera Husin Lempoyang

Jom Lepak Jap !!!

Serpihan Daulah SULU