Scroller's Quote

"its ME... and only ME... coz the rest is HISTORY..." -peace-

Rabu, 30 Julai 2008

Laporan PUSRAWI ; Sape Nak Komen ???


Persoalan yang ditimbulkan di dalam blog Saudari NurAflah memancing perhatian saya. Seorang 'pengulas' setia dalam blog tersebut yang hanya dikenali sebagai 'crower' mengulas,

Assalamualaikum,

1. Dari segi teori wujudnya "konspirasi" bahawa tuduhan ini sengaja diwujudkan, pada pendapat saya sekiranya ada "konspirasi", mengapakah Saiful pergi ke Pusrawi untuk mendapatkan rawatan terlebih dahulu ?

2. Sekiranya semua ini merupakan perkara yang terancang, mengapa tidak Saiful terus membuat laporan polis dan menjalani pemeriksaan perubatan di pusat perubatan kerajaan ? Mengapa perlu Saiful pergi ke Pusrawi dalam keadaan bahawa beliau menyedari (sekiranya benar ada konspirasi) bahawa tiada perbuatan liwat dilakukan terhadap beliau ?

3. Saya sengaja membangkitkan isu ini kerana saya memang menjangkakan bahawa umum akan membuat kesimpulan tentang kes ini berpandukan kepada laporan perubatan Pusrawi.

Sekali pandang, ramai yang akan berkata, "mesti dia ni dari golongan anti-RawnA, tak pun mesti dia ni penyokong setia 'alif mim nun wau=sarkis' tu".

Namun, saya percaya beliau juga seorang daripada kami yang CINTAKAN KEBENARAN! Kalau benda yang baik dan betul, maka betullah ia...kalau salah, maka ia tetap salah walau siapa yang melakukannya! (Tidak kira UMNO ke, PAS ke, PKR ke, DAP ke, MCA ke, MIC ke, Gerakan ke, PPP ke, PBS ke, SAPP ke, LDP ke, SUPP ke, PBRS ke, Pasok ke, UPKO ke, dan mana-mana lagi entiti politik yang lain yang tidak disebutkan di atas)

So, apa pendapat anda berkenaan ulasan insan yang bernama 'crower' di atas?

Dalam satu petikan yang lain yang boleh didapati di sini, Kelab Penyokong Maya Umno dipetik sebagai berkata,

Persoalannya…. kenapa Anwar enggan menjawab soalan mengapa dia ke kondominium berkenaan dan tiba-tiba menjadi sensetif dengan laman web yang menanyakan soalan berkenaan sedangkan Anwar akan katakan apa sahaja yang mahu dikatakan tanpa memperdulikan lunas undang-undang kerajaan Malaysia?

Yang jelas disini Anwar begitu takut untuk menjawab soalan-soalan yang melibatkan Ezam kerana Ezam pernah memberikan amaram kepada Anwar untuk mendedahkan semua tentang Anwar walaupun ianya akan mengaibkan keluarga, isteri dan anak Anwar. Anwar enggan menjawab dan berhati-hati dan cuba menangkis untuk menjawab soalan mengenai Ezam.

Saya tinggalkan saudara dan saudari untuk memikirkan dan menganalisisnya secara lebih lanjut. Sebarang pandangan, cadangan, serta ulasan dan kritikan, adalah amat dialu-alukan.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam bro..

Bab kencing-mengencing ni,gua tak reti nak cakap la bro!Bg gua 50-50 la,yang belah sana pun macam tak betol...yang belah sini pun macam ada yg tak kena jugak!

Ini cerita sangat rumit woooo...macam citer Bourne Ultimatum pun ada,lagi tak abis 3series kita tak tau ending-nya...! Nak kena tunggu dan lihat jugak lah!

Gua pun tak berani nak tulis pasal ni kat blog gua!

Apa pun,gua dah add lu punya link juga!Gua janju komen/puji/kutuk/hina/ lu setiap punya tulisan..

Roger!

Tanpa Nama berkata...

1. Itu hal peribadi dorang.

2. Tunggu keputusan siasatan polis.

3. Yang penting ialah terus percaya sahaja pada kerajaan punya mandat dan PRU13 akan menentukan.

4. Pengundi sudah matang.

5. Hari mengundi sudah menjadi pesta seperti yang media sedang usahakan.

Firaz berkata...

Salam

baru perasan, saudara add link ke blog saya.. terima kasih bnyk2... tambah satu lagi moral support... hehehe...

Soal peribadi orang ni, memag saya tak berani nak komen langsung, padangan peribadi saya, saya hanya mengangkat anwar sebagai seorang pemimpin yang mempunya intelek yang sangat tinggi dan berupaya memacu negara ke arah kecemerlangan ekonomi.
Dari sudut peribadi dato anwar, hanya mereka yang rapat dengan dia je yang tau. Kita yang jauh ni, rasanya tak layak kot nak komen lebih2.. sebab kita tgk luaran je.. dalaman..??
kita pikirla sendiri...

Tanpa Nama berkata...

Salam semua..

Brother Raj janganlah merajuk :-)

Bukan tak nak datang ke blog ni, tapi sekarang ni sibuk sangat... :-(

Blog kawan-kawan lain tak sempat nak jengah lagi. Kalau semua merajuk.. hmmm susahlah cam ni. Hik Hik..

Anyway, berbalik kepada persoalan awak, saya fikir apa yang CROWER cakap tu wajar difikirkan. Lagipun, CROWER tu lawyer, so tentu dia faham apa yang 'meragukan' dalam kes ni.

Sebenarnya, kes liwat Anwar ni terlalu banyak 'keraguannya' sehingga saya sendiri tak tahu, siapa yang betul dan siapa yang salah.

Saya fikir, seeloknya kes ni diadili di mahkamah syariah sebab saya tak yakin kalau kes ni dibicarakan di mahkamah sivil.

K, chow dulu.. sebab nak sambung wat keje jap..

-nur aflah-

Meniti Titian Usang

MY LATEST ARTICLE !!!

Puncakmaya * The House of Balance Living

Terkini Dari Sidang Parlimen MAYA

Itu Ini Begitu Begini Nur Aflah

Macam-Macam Isham Tukar Tiub

Dari Seorang Tukang Tarik Beca

Ceritera Husin Lempoyang

Jom Lepak Jap !!!

Serpihan Daulah SULU