Scroller's Quote

"its ME... and only ME... coz the rest is HISTORY..." -peace-

Jumaat, 22 Ogos 2008

Alkisah


Ceritera berikut MEMANG BERKENAAN dengan ramai pihak sama ada yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Mari kita hayati bersama :-

...Di sebuah pasar tradisional.

Pembeli: "Dik, telur sekilo berapa?"
Penjual: "Telur ayam atau telur itik?"
Pembeli: "Telur ayam."
Penjual: "Telur ayam biasa atau ayam kampung?"
Pembeli: "Ayam biasa."
Penjual: "Yang tempatan atau yang import?"
Pembeli: "Yang tempatan."
Penjual: "Yang tempatannya mahu yang dari Ipoh, Kuala Selangor atau Tampin?"
Pembeli: "Yang Ipoh lah..." (Sambil terlihat kesal).
Penjual: "Mahu yang Ipoh Pusat, Barat, Timur, Utara, atau Selatan?"
Pembeli: "Adik nie jual telur atau nak jalan-jalan?"
Penjual: "Maaf kak, saya penjual mee rebus kat sebelah. Kebetulan yang jual telur pergi makan. Saya disuruh berbual dulu dengan pembeli sampai dia datang.

Kalaulah semua rakyat Malaysia macam nih... Hehehe!

p/s : korang rase2, sape yang aku maksudkan...???

5 ulasan:

KM berkata...

ko maksudkan sape bro?

Tanpa Nama berkata...

Ha Ha...

Memang bagus untuk tenangkan tension politik sekali sekala kan...

nak culik apa-apa kat blog saya.. ambik je.. no hal.. jangan colek saya dah lah.. kesian 'abang' saya..

k.. saja melawak.. bye

nuraflah

Laxmana berkata...

to km a.k.a. kebencian maharaja :

cube ko tgok kat atas blog aku, ade tertulis, "bile pertanyaan hanya bisa dijawab dengan pertanyaan, maka itulah MISTERI..." ;)

to Aflah :

heh! thanx sis... kekadang saje je nak ilangkan tension...kih! kih! kih! sumpah tak culik awak sis! nak kidnap gambar2 permatang pauh tu je, yang ade dialog2 tuh... hahaha!

Tanpa Nama berkata...

hmmm...

wirajati berkata...

ko nak melawak lak? bior aku lawakkan ko : teka teki tekiu > kenapa Abu boleh bersiul sambil berus gigi?hehehehe, mesti xleh jwp kan ?

Jwpnnya : sbp Abu berus gigi palsu,ptttuui...kwang,kwang,kwang

Meniti Titian Usang

MY LATEST ARTICLE !!!

Puncakmaya * The House of Balance Living

Terkini Dari Sidang Parlimen MAYA

Itu Ini Begitu Begini Nur Aflah

Macam-Macam Isham Tukar Tiub

Dari Seorang Tukang Tarik Beca

Ceritera Husin Lempoyang

Jom Lepak Jap !!!

Serpihan Daulah SULU

Site's Museum