Scroller's Quote

"its ME... and only ME... coz the rest is HISTORY..." -peace-

Isnin, 25 Ogos 2008

TRILOGY BAGAIKAN PUTERI ; Sebuah Debaran Yang Mengasyikkan !

Ingin rasanya berkongsi dengan semua tentang sebuah karya daripada insan ini (Ramlee Awang Murshid). Sebuah ceritera Epik Thriller garapan berseni yang amat mendebarkan. Gabungan imaginasi yang menyeluruh dan padat dengan unsur-unsur keTUHANan serta contoh tauladan.

Saya melihatnya sebagai satu contoh kaedah dakwah alternatif yang dipersembahkan oleh penulisnya dengan begitu menyentuh sanubari...




Bagaikan Puteri ; Episod Pertama dalam Trilogy ini



Cinta Sang Ratu ; Penyambung Ceritera



Hijab Sang Pencinta ; Pelengkap Trilogy

Apabila hujan turun
melimpahlah air dari perbukitan
aliran menujah ke batu
melekuk tanda waktu beralih
seiring nyawa menghanyut usia
sejalan nafas melangkah ke hujung

Awan…
kalau dapat dicapai maka saktilah hamba
Kamu bagaikan puteri...



p/s : anda sangat digalakkan membacanya... sungguh tiada kerugian ;)

6 ulasan:

ZARA berkata...

Dah baca pun~
I want someone like Laksamana Suhan~

qasih... berkata...

jelesnye zara...dah 2 hari cari lom ada cni..best x?mcm cinta sang ratu ngn bagaikan puteri jgk ke bestnye?=)

Laxmana berkata...

hihihi!

walaupun sekarang ni 'bulan tua', gua pakat tibai jugak kat kedai buku di kl sentral tuh! huahuahua!

tiga2 buku tuh ada...

to zara : u hav love HIM first, love without any condition...

to qaseh : bagaikan puteri lebih mengasyikkan, coz time bace tu, kita blom tau ape konsep ceritera tuh... tapi hijab sang pencinta ni not bad jgk! still menjadi debaran...

ZARA berkata...

Best nya sampai sanggup tinggalkan thesis selama 2 jam setengah....=)

ZARA berkata...

Laxmana, HIM there refered to?

If to our God, ALLAH, Yes I do love HIM~

^0^

Laxmana berkata...

yup zara... its HIM... ALLAH THE ALMIGHTY...

p/s : saifudin...mati itu pasti, hidup insyaALLAH!

Meniti Titian Usang

MY LATEST ARTICLE !!!

Puncakmaya * The House of Balance Living

Terkini Dari Sidang Parlimen MAYA

Itu Ini Begitu Begini Nur Aflah

Macam-Macam Isham Tukar Tiub

Dari Seorang Tukang Tarik Beca

Ceritera Husin Lempoyang

Jom Lepak Jap !!!

Serpihan Daulah SULU

Site's Museum