Scroller's Quote

"its ME... and only ME... coz the rest is HISTORY..." -peace-

Selasa, 23 September 2008

Corat-Coret ; Kenapa Kerajaan Tak Berubah Lagi

Dengan segala hormatnya saya ingin memohon izin kepada Tuan Yang Di-Pertua Blogspot untuk membahaskan beberapa perkara, yang merangkumi beberapa perkara daripada perkara-perkara yang ingin saya bahaskan dalam perkara ini, yang sejujurnya, saya sendiri pun tak paham apa sebenarnya perkara yang ingin disentuh dalam perkara ini.

Heh!

Baiklah, kita tinggalkan segala perkara yang saya sebutkan dalam perkara di atas kerana saya ingin mengajak anda untuk membincangkan suatu perkara yang lainnya.

23 September 2008, hari yang disebutkan oleh DSAI sebagai tempoh paling lewat Pak Lah diminta memanggil sidang Dewan Rakyat Tergempar untuk membahaskan Usul Undi Tak Percaya ke atas kepimpinan Pak Lah.

Jelas dapat kita lihat hari ini bahawa Pak Lah tidak mengambil peduli terhadap desakan DSAI itu, yang mana beliau pula telah mencabar DSAI untuk mengemukakan nama atau senarai ahli Parlimen yang dikatakan oleh DSAI sebagai telah berpaling tadah daripada Barisan Nasional itu.

Pendapat saya :

Kenapa DSAI dan Pakatan Rakyat tersasar daripada target awal pengambilalihan kerajaan Pusat? Kenapa tak diteruskan perancangan lompat parti seperti yang dicanangkan sebelum ni? Kenapa pula perlu tiba-tiba perlu kepada Usul Undi Tak Percaya di Parlimen untuk ambilalih kerajaan? Sedangkan ia boleh berlaku asal sahaja Yang Di-Pertuan Agong (YDPA) tahu serta maklum tentang sokongan yang beralih arah itu serta Pak Lah telah sah kehilangan kepercayaan daripada anggota Parlimen yang lain?

Jawapannya mungkin jelas selepas anda BACA ARTIKEL NIH...

DSAI tidak dapat memujuk lebih ramai Ahli Parlimen Bumiputra Melayu Islam untuk beralih arah kepada Pakatan Rakyat sebenarnya, sebab itulah beliau memerlukan Sidang Parlimen untuk membuktikan Undi Tak Percaya tersebut.

Sudah pasti YDPA tidak akan bertolak ansur sekiranya mengetahui kerajaan yang bakal ditubuhkan di bawah kepimpinan DSAI itu majoritinya bukan Melayu Islam. Silap haribulan PAS juga akan bertindak selaras dengan tindakan YDPA itu. Atas alasan, kerajaan yang bakal tertubuh itu, Bumiputra Melayu Islam menjadi minoritinya.

Justeru, untuk tidak menghebahkan perkara tersebut, DSAI memerlukan sidang parlimen bagi pengusulan Undi Tidak Percaya (undi kan rahsia) terhadap kepimpinan Pak Lah, dan selepas itu, melalui proses yang sama persetujuan melantik DSAI sebagai Perdana Menteri Keenam akan dibuat.

Kemudian, DSAI akan mengumumkan penubuhan Kerajaan Campuran bagi mengelak isu minoriti Melayu dalam kerajaan itu dipergunakan untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia baru. Tentu sahaja yang mendominasi kerajaan itu adalah daripada Pakatan Rakyat, namun masih dicampurkan dengan Barisan Nasional.

Mungkin selepas itu nama Barisan Nasional serta Pakatan Rakyat akan berkubur bersama dan muncul pula nama Pakatan Campuran yang baru. Yang pastinya, pada waktu tersebut, DSAI telah jadi PM. Apa akan jadi pada Malaysia? WaLlahualam...

Jika tidak seperti yang saya katakan di atas, kenapa pula sekarang ini proses pengambilalihan ini tergendala? YDPA belum respon... Sambil-sambil ada yang kata, "takpe, kite tunggu parlimen bersidang Oktober ni lah, senang..."

Maka, oleh kerana itulah, harus dipastikan Plan Peralihan Kuasa antara Pak Lah kepada Najib tidak berlaku sebelum sidang bermula Oktober ini.

Nota 1 :
Usul Undi Tidak Percaya tidak dapat memperlihatkan siapa yang sebenarnya menyokong dan siapa yang tidak, kerana undi adalah rahsia...

Nota 2:
Ketahuilah, pandangan saya mungkin benar, cuba anda perhatikan dengan baik, dan sekiranya ada kemusykilan, saya buka topik ini untuk diperbincangkan.


p/s : sekadar coretan... ;)

1 ulasan:

Gelombang Rakyat berkata...

http://atotalblog.wordpress.com/2008/09/24/i-dedicate-this-selamat-tinggal-song-to-those-who-are-leaving-umno-because-pak-lah-prefers-to-stay-president-until-2100/

A Beautiful Song

Selamat Tinggal Bungaku

From The Voice Of

S. M. Salim

I Dedicate To Those

Who Have Left And Those Leaving UMNO

Because Pak Lah Seems To Prefer

Remaining

The President Of UMNO

Until 2100

We Will ReturnTo UMNO

After 2100

Or Anytime

When Abdullah Ahmad Badawi

Is No Longer The President Of UMNO

With This Message:

I Am Not

A Divisional UMNO Leader

Else

If We Are The Last Individuals On Earth

I Will Never Ever Vote For You

Meniti Titian Usang

MY LATEST ARTICLE !!!

Puncakmaya * The House of Balance Living

Terkini Dari Sidang Parlimen MAYA

Itu Ini Begitu Begini Nur Aflah

Macam-Macam Isham Tukar Tiub

Dari Seorang Tukang Tarik Beca

Ceritera Husin Lempoyang

Jom Lepak Jap !!!

Serpihan Daulah SULU

Site's Museum