Scroller's Quote

"its ME... and only ME... coz the rest is HISTORY..." -peace-

Selasa, 23 September 2008

Tak Mungkin Pemuda Sabah Sokong Khairy - MalaysiaKini

Dari Malaysia Kini :

Pemuda Umno Sabah hari ini menyatakan sokongan terbukanya kepada Naib Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin untuk bertanding jawatan ketua pergerakan itu dalam pemilihan parti Disember ini.

Ketua Pemuda Umno Sabah Datuk Japlin Akim berkata Khairy telah membuktikan ketokohannya sebagai pemimpin yang dapat memenuhi aspirasi pergerakan itu.

“Bagi saya dan rakan-rakan Pemuda di Sabah, sokongan tidak berbelah bagi kepada Khairy ini adalah kerana kami tahu komitmen beliau terhadap perjuangan Umno, dan pada masa yang sama beliau adalah seorang insan yang boleh dipimpin iaitu suka menerima pandangan rakan dan orang lain,” katanya kepada Bernama hari ini. (BACA SELANJUTNYA DI SINI)

Ulasan Saya :

Pemuda Umno Sabah sokong Khairy atau CUMA Ketua Pemuda Umno Sabah yang terpaksa terus menyokong Khairy? Japlin Akim telah membuat kenyataan yang secara relatifnya gagal! Beliau gagal menyelami hati para Pemuda Umno akar umbi. Dan ini, saya PASTI!

Saya secara peribadi agak rapat dengan beberapa orang pemimpin Pergerakan Pemuda Umno Sabah. Dan saya tau apa sebenarnya yang sedang berlaku dan mereka berpihak kepada siapa.

Siapa Khairy?

Bagi saya kenyataan yang dibuat oleh YB Japlin Akim itu lebih kepada pendapat peribadi beliau dan tidak menggambarkan pandangan keseluruhan. Kepada Khairy, saya rasa beliau tidak perlu untuk bersorak kerana apa yang boleh saya pastikan di sini, Mukhriz M telah berjaya membina tapak yang terlalu kukuh di Sabah sejak sedekad yang lalu.

Sepatutnya tajuk laporan Malaysia Kini ini adalah, "Japlin Akim dan Beberapa Orang Kawan Sokong Khairy!".

Nota : Japlin Akim kata Khairy baik dan bole dipimpin??? Hahahaha!

p/s : tak percaye dengan saye? cubelah buat risikan... hehehe!

Tiada ulasan:

Meniti Titian Usang

MY LATEST ARTICLE !!!

Puncakmaya * The House of Balance Living

Terkini Dari Sidang Parlimen MAYA

Itu Ini Begitu Begini Nur Aflah

Macam-Macam Isham Tukar Tiub

Dari Seorang Tukang Tarik Beca

Ceritera Husin Lempoyang

Jom Lepak Jap !!!

Serpihan Daulah SULU

Site's Museum