Scroller's Quote

"its ME... and only ME... coz the rest is HISTORY..." -peace-

Jumaat, 19 September 2008

KETUA BADAN EKSEKUTIF MALAYSIA Yang Menghitung Hari


Sekilas pandang...

Pada saya, Pak Lah pasti akan turun jugak, cuma persoalan tentang berapa lama masa yang diperlukan oleh beliau, dan dengan cara apa (means : cara lembut atau cara keras) beliau memilh untuk menamatkan perkhidmatan.

Jelas dapat dilihat Pak Lah sudah hilang kewibawaan sebagai seorang Ketua Badan Eksekutif Malaysia dan sedang berada di fasa tidak selesa. Ini kerana beliau bukan sahaja mendapat tentangan yang hebat dari luar ruang lingkup ideologi dukungan beliau (Anwar dan Pakatan Rakyat), malah dari dalam ruang lingkup tersebut juga (para pendukung Barisan Nasional khasnya).

Badan Eksekutif Malaysia juga terkesan daripada kejatuhan graf kepimpinan Pak Lah itu sendiri. Perkara ini dapat dilihat melalui merudumnya kepercayaan serta hilangnya taring yang menjadi kebanggaan Badan itu selama ini.

Akibatnya, Badan ini tidak lagi dapat mengekalkan popularitinya pada tahap sepatutnya. Mutakhir ini, ada saja prasangka buruk di hati sekalian hamba rakyat atas apa jua tindakan yang diambil dan dicanangkan oleh mana-mana ahli Badan Eksekutif Malaysia ini. Semuanya, adalah kesan daripada kelemahan Ketua Badan itu sendiri iaitu, Dato' Seri Abdullah bin Haji Ahmad Badawi (bin Syeikh Abdullah Fahim).

Justeru, saya melihat, selagi Pak Lah tidak menggunakan mana-mana ilmu warisan David Copperfield (baca : Magik atau Sakti), jelas dapat dilihat beliau pasti akan bertemu dengan pengakhiran yang janggal dan menyedihkan.

Persoalannya cuma masa dan siapa penggantinya...???

p/s : kannn ???

2 ulasan:

Unfiltered-Madness berkata...

Mungkin Anwar, Mungkin Najib, Mungkin Muhyiddin, Mungkin Tengku... semua ada kemungkinan.

Laxmana berkata...

ade kemungkinan aku tak? hahaha

Meniti Titian Usang

MY LATEST ARTICLE !!!

Puncakmaya * The House of Balance Living

Terkini Dari Sidang Parlimen MAYA

Itu Ini Begitu Begini Nur Aflah

Macam-Macam Isham Tukar Tiub

Dari Seorang Tukang Tarik Beca

Ceritera Husin Lempoyang

Jom Lepak Jap !!!

Serpihan Daulah SULU

Site's Museum