Scroller's Quote

"its ME... and only ME... coz the rest is HISTORY..." -peace-

Isnin, 22 September 2008

Menjawab ISU TERBALIKKAN GAMBAR Theresa ; Lanjutan Dari Laman Al-Banjari Dan Perisik Kesayangan Rakyat

Terpanggil untuk mengulas isu YB Theresa Kok dan Makanan Anjing, juga isu menterbalikkan gambar beliau di Laman Perisik Rakyat serta Al-Banjari Online.

Sebelum tu, saya mohon untuk menggunakan Bahasa Basah sikit pada posting kali ni. Dengan izin Yang Di-Pertua Tokeh Blogspot. (heh!)

Salam dari kejauhan buat Bro Banjar dan Topeng Perak!

Setuju dengan komen dan tindakan Bro Banjar (juga Topeng Perak)... Dan setuju jugak dengan para tukang komen kat laman mereka tuh!

The issue and the ONLY issue is...
AT THE FIRST PLACE, Theresa shouldn't address that makanan as "MAKANAN ANJING"... Kan LEBIH BAIK kalau beliau sekadar mengatakan yang ianya sebagai TIDAK PATUT sahaja? Betul tak?

Yang mana, pada saya, mungkin itu maksud sebenar YB Theresa tu... TAPI BELIAU SILAP sebab dah menyamakan makanan tu dengan MAKANAN ANJING... Sehingga tanpa sengaja beliau telah menyentuh sensitiviti mereka yang "kurang bernasib baik".

Saya nak tanya, korang tau atau tak, ramai lagi rakyat Malaysia yang sampai berhari-hari tak berpeluang merasa sebutir nasik tau!

Tidak timbul isu malas ataupun tak gigih berusaha di sini kerana apa yang saya sentuh tentang mereka yang "kurang bernasib baik" itu adalah mereka yang telah secara langsungnya menjadi mangsa kerajaan UMNO & Barisan Nasional!!!

Kenapa saya cakap macam tuh? Sebab kerajaan lah entiti pertama yang harus disalahkan atas kemiskinan mereka!!!

So, minta YB Theresa untuk tukar statement jer... Dan Minta MAAF (sepenuh hati). Jangan guna frasa "makanan anjing"... Gunalah frasa "tak berpatutan" ker, "tak menurut piawaian" ker, atau ape-ape ajelah... Kan?


p/s : tunggu dan lihat what will be the next...

2 ulasan:

perfectwater75 berkata...

Salam Laxamana!

apa yang hendak dihairankan dengan statement teresa kok tentang makanan anjing tu sebab kalau dikira perbandingan bajet makanan tahanan lokap dengan belanja seharian seekor anjing german sherpard polis diraja malaysia, saya berani jamin makanan anjing german sherpard itu lebih mahal dan bernilai serta berkhasiat daripada makanan yang telah teresa kok jamah ketika dalam tahanan ISA seminggu...setuju tak?

thx!

p/s: pohon kerjasama tuan untuk pautkan blog Datuk Zahidi Zainul Abidin bakal Ketua Pemuda UMNO Malaysia sebab rasa blog itu makin menarik dan panas...boleh tuan?
http://zahidi-zainulabidin.blogspot.com/

Laxmana berkata...

Salam...

Betul... Betul... Betul...
(versi upin & ipin)

Hm, ok, saya akan pautkan..

Thanx ;)

Meniti Titian Usang

MY LATEST ARTICLE !!!

Puncakmaya * The House of Balance Living

Terkini Dari Sidang Parlimen MAYA

Itu Ini Begitu Begini Nur Aflah

Macam-Macam Isham Tukar Tiub

Dari Seorang Tukang Tarik Beca

Ceritera Husin Lempoyang

Jom Lepak Jap !!!

Serpihan Daulah SULU

Site's Museum