Scroller's Quote

"its ME... and only ME... coz the rest is HISTORY..." -peace-

Ahad, 14 September 2008

Saya Tak Suka Perbandingan Made in Perak Ekspress Dan Kulup Sakah!

PENGUMUMAN!!!

Saya secara terbuka ingin menyatakan rasa TIDAK SENANG dengan artikel tulisan Kulup Sakah yang bertajuk, ISA ; Antara ALLAH, RasuluLLAH, dan doLLAH

Terutama pada bahagian ini :-

Siapa lebih hebat?

Allah- Pada Hari Perhitungan (Judgement Day) memBICARAkan semua manusia untuk ditimbangkan amalan baik-buruk mereka sebelum layak menghuni syurga atau dihumban ke neraka. Allah yang bersifat Maha Mengetahui terus memberikan keadilan agar manusia dapat membela dirinya ketika itu walhal terlalu mudah bagi Rabbul Jalil untuk menghantar manusia ke mana saja tanpa diperhitungkan.

RasuluLLAH- sentiasa menggunakan pendekatan hikmah, lunak dan berbaik sangka dalam menghadapi musuh atau sesiapa yang tidak bersetuju dengan baginda. Kebebasan bersuara dibenarkan malah memaafkan orang yang pernah menzaliminya. Mangsa tawanan perang akan dibebaskan sekiranya dapat mengajarkan sesuatu yang berguna kepada umat Islam seperti membaca dan kemahiran vokasional..

doLLAH - tidak boleh ditegur dan akan menggunakan akta zalim menahan tanpa membicarakan sesiapa yang didapati mengancamnya. Dipisahkannya anak isteri hingga keluarga yang ditinggalkan terkial2 mencari nafkah hidup. Rumahtangga ada yang hancur, kematian dan tekanan jiwa melanda mangsa tahanan mahu pun keluarga mereka. Ketika doLLAH enak-enak tidur di mahligai besar tersergam hasil rompakan harta rakyat, ada rakyat jajahannya menderita kelaparan dan terseksa jiwa kerana tiada pelindung yang dipanggil ‘bapa’ atau tiada suami tempat bermanja, sang bapa dikurung bersama hanyir dan gelap.. macam babi!


Berikut, pesanan kepada Kulup Sakah dan Perak Ekspress :

Salam…

Wahai Tuan Yang Empunya Laman Perak Ekspress…serta Kulup Sakah...
Semoga sentiasa diberkati ALLAH…

Sebuah teguran terbuka (tanpa ada niat sebalik tabir) untuk anda…

Saya yakin dan percaya tuan hanya ingin menyampaikan maksud2 tertentu dalam artikel tuan ini…

Namun, saya sangat tidak setuju dengan tuan atas tindakan tuan meletakkan nama ALLAH Azzawajalla YANG MAHA BESAR itu serta nama Rasul Junjungan Tercinta s.a.w. selari dengan nama abdullah badawi… Bukan hanya kerana beliau adalah abdullah badawi, hatta nama siapa sekalipun tidak mungkin akan layak!

Tuan meng-hurufbesar-kan huruf l, l, a, h pada nama abdullah, dan mengecilkannya pada nama ALLAH…

Harap tuan dapat menyingkirkan artikel perbandingan ini!!!

Maaf andai kiranya saya terkasar bahasa…

p/s : ampunkan dosaku...Ya ALLAH...

Tiada ulasan:

Meniti Titian Usang

MY LATEST ARTICLE !!!

Puncakmaya * The House of Balance Living

Terkini Dari Sidang Parlimen MAYA

Itu Ini Begitu Begini Nur Aflah

Macam-Macam Isham Tukar Tiub

Dari Seorang Tukang Tarik Beca

Ceritera Husin Lempoyang

Jom Lepak Jap !!!

Serpihan Daulah SULU

Site's Museum