Scroller's Quote

"its ME... and only ME... coz the rest is HISTORY..." -peace-

Rabu, 24 September 2008

Theresa Dah Minta Maaf, YB DAP Kota Kinabalu Bila Pulak? ; MALAYSIAKINI

Akhirnya, YB Theresa Kok sanggup memohon maaf atas kesilapan beliau tentang METAFORA tak sesuai yang dipergunakan sebelumnya menyamakan beberapa jemput nasi, kuah, 2 potong timun serta 2 biji telur, dengan makanan anjing.

Beliau dipetik sebagai berkata ; (Rujukan : Malaysiakini)

"Okay, baiklah, Anda temui kesilapan saya dengan bantuan pita video dan segalanya, dan saya boleh menerima kritikan seumpama itu," katanya merujuk kepada rakaman video berhubung komennya mengenai makanannya ketika dalam tahanan.

Sambil menegaskan beliau tidak berapa ingat mengenainya kerana jadualnya yang ketat selepas pembebasannya, Teresa bagaimanapun menuduh pengkritiknya memperbesar-besarkan isu tersebut untuk mencetuskan sensitiviti orang Melayu berhubung haiwan tersebut.

Teresa sebelum ini memberitahu Malaysiakini bahawa beliau bukan sengaja menggunakan istilah 'makanan anjing' untuk menyinggung perasaan orang Melayu.

"Mungkin, sepertimana yang dikatakan oleh rakan-rakan, saya sepatutnya berkata makanan yang diberikan kepada saya itu lebih teruk daripada makanan kucing," katanya berseloroh.

Sebelum ini, istilah yang beliau gunakan itu dikritik hebat oleh beberapa pengendali blog (termasuk saya sendiri) sehinggakan terdapat beberapa laman yang menganjurkan kempen menterbalikkan gambar beliau. Pautannya seperti berikut :

>>>>>Al-Banjari Online<<<<<
>>>>>>Perisik Rakyat<<<<<<

Ulasan saya mengenai isu tersebut boleh dibaca di :

>>>>>Menjawab Isu Menterbalikkan Gambar Theresa Kok<<<<<

Apa pun, cuma itu yang diharapkan oleh para pengkritik beliau, hanya permohonan maaf secara terbuka yang sekaligus dapat menangkis dakwaan bahawa beliau SENGAJA membuat perumpamaan tersebut.

Amatlah diharapkan yang permohonan maaf itu betul-betul lahir dari keikhlasan beliau tanpa ada niat di sebaliknya. Beliau juga akan meneruskan hasrat ingin menyaman UTUSAN MALAYSIA dan Dato' Seri Mohd Khir Toyo.

Meminjam kata-kata Topeng Perak a.k.a. Perisik Rakyat, "baguslah dia dah minta maaf, korang ingat ade ker pemimpin BN yang sanggup minta maaf gitu kalau dah jelas buat salah?"

Sorang lagi YB DAP yang patut minta maaf!!! BACA SINI!!!


p/s : ade sorang lagi yang kene minta maaf nih... baca >>>SINI<<<

Tiada ulasan:

Meniti Titian Usang

MY LATEST ARTICLE !!!

Puncakmaya * The House of Balance Living

Terkini Dari Sidang Parlimen MAYA

Itu Ini Begitu Begini Nur Aflah

Macam-Macam Isham Tukar Tiub

Dari Seorang Tukang Tarik Beca

Ceritera Husin Lempoyang

Jom Lepak Jap !!!

Serpihan Daulah SULU

Site's Museum